Het verhaal van Johannes de Bultrug

Johannes- De Bultrug

Ik geef een deel van mijn opbrengsten aan Sea Shepherd, ter nagedachtenis aan Johannes. Hieronder kun je de boodschap van Johannes lezen.
Hij stierf in 2012 stierf op de zandplaat bij Texel.

johannesIn december 2012 was Johannes de Bultrug meermalen in het nieuws. Zij (bleek later) was aangespoeld. Doordat men haar niet heeft kunnen redden overleed zij op een zandplaat bij Texel.  
Ik weet nog goed dat er reddingsacties in het leven waren geroepen om Bultrug Johannes te redden. In die periode vroeg Cathelijne mij (Linda) of ik mee wou doen om ‘Johannes’ licht en heling te sturen. Natuurlijk! Naast heling sturen en besloot ik een gesprek met haar aan te gaan op dezelfde manier zoals ik dat met (huis)dieren telepathisch kan. Ik besloot haar naar haar boodschap te vragen. En ik werd diep geraakt door haar verhaal.‘Johannes’ liet mij weten dat zij had gehoopt dat mensen haar niet zo snel hadden opgeven.actie_bultrugHaar intentie was om de mensheid te laten zien dat door samenwerking men kon bereiken wat ze zelf niet voor mogelijk hielden. (Johannes redden dus)
Ik kon met mijn helderziende oog zien dat zij werd omgeven door gouden licht en engelen. De engelen stonden in een halve cirkel om hem heen om haar ziel heling te sturen.Ik zag een beeld waarbij ik Johannes in het water zag springen. Zij maakte ondanks het lijden op de zandplaat een blije indruk.  Ik realiseerde me dat dit was omdat het einde van haar lijden nabij was. Ik kon haar verdriet voelen omdat zij haar familie achter moest laten. Zij liet mij weten dat zij blij was dat ik er was. Ik begon haar tezamen met de engelen licht en heling te sturen. Ik bedankte haar voor haar grootse gebaar. Meteen begon zij mij gouden licht en symbolen te sturen. De precieze inhoud van deze symbolen weet ik nog steeds niet maar ik herkende een aantal geometrische figuren. Waaronder het Unity symbool. Haar boodschap was voor mij maar ook voor jou als mens. Zij liet mij weten:
Ik hou van jou! Houd van jezelf en houd van elkaar. Samen kunnen mensen grootse dingen bereiken. We kunnen de wereld helen met een persoon tegelijk en we beginnen met jou!walvis-johannes1
Ineens bevond ik mij in de zee. Waar ik meegenomen werd door de groep Bultruggen waarin ‘Johannes’ leefde.  Deze bultruggen kwamen een laatste eer aan haar brengen door langs de kust te zwemmen. Het was een ontroerend aangezicht. Ik voelde me vereerd (en ook wel verdrietig) dat ik dit mocht aanschouwen. 

Johannes vraagt de mensen om beter voor de natuur en voor de waterwerelden te zorgen.
 Ik realiseerde me dat haar verhaal bevestigde wat ik heb geleerd. Heel  je emoties en daarmee heel je ook de waterwerelden. Water staat namelijk voor emoties!
Toen zag ik Johannes als een magistrale engel uittreden. Haar ogen bleven hetzelfde, zij zei dat zij klaar was om als ziel verder te gaan. Zij vroeg mij vaker met dolfijnen en walvissen te werken. Ik had haar beloofd hier gehoor aan te geven. Niet veel later werd in het nieuws bekend gemaakt dat de gemeente Texel had bevestigd dat bultrug Johannes was overleden.

0513_sid thomas4Dit verhaal heb ik destijds opgeschreven met de intentie om ergens ooit iets mee te doen.

Met de Earth Angel Fair (22 juni 2014) voelt het voor mij passend om ‘haar verhaal’ naar buiten te brengen. En om er meer mee te gaan doen. Daarom heb ik besloten om ter nagedachtenis aan ‘Johannes’ een deel van mijn inkomen van deze Fair te doneren aan Sea Shepard. En Ik wil het niet bij een keer houden dus ik zal maandelijks een deel van mijn inkomen doneren aan Sea Shepard.

Sea Shepherd Conservation Society (SSCS) is een internationale non-profitorganisatie met alsdoelstelling hetwereldwijdbeschermen van het leven in zee.
Bron; De Aarde Engel via Het Goede Doel.

 

3 gedachten over “Het verhaal van Johannes de Bultrug

  1. Pingback: Eenheid voor de Earth Angel Fair | Following the spiritual path

Klik hier om een reactie te geven