Afscheid nemen bestaat niet – Troost door Aartsengel Azraël

Deze blog omschrijft het verhaal van de ontmoeting met mijn vader en aartsengel Azraël na het overlijden van mijn vader in 2009.

De ontmoeting met aartsengel Azraël
(Dit verhaal is opgenomen in het boek van A. Hoornik, Engelen Helen 2009)

Het volgende verhaal gaat over een ervaring van overlijden en het gevoel van verlies en afscheid nemen. Een Aartsengel als Azraël kan daarin helend werken doordat hij nabestaanden helpt om met 

zonoverledenen te communiceren.
Azraël zelf is een onopvallende Engel. Zijn aanwezigheid wordt vaak alleen maar opgemerkt doordat je diepe rust en kalmte ervaart. Hij zorgt ervoor dat je veel steun en troost ontvangt in een periode rond het overlijden van dierbaren. En ook dat een bezoek van een overledene, of dat nu overdag is of tijdens je slaap, altijd veilig is. 

 “Mijn vader staat voor mij voor de zon”
Afscheid nemen bestaat niet. Ik voelde het overlijden van mijn vader aankomen. De avond dat het gebeurde, was ik nog bij hem. Ik vertrok daarom met een zwaar en onbestemd gevoel. Eenmaal thuis zette ik hem denkbeeldig in het witte licht zodat hij veilig zou zijn. Maar dat lukte niet en dus liet ik het los.

Later op de avond belde mijn moeder: het is mis. Mijn man is er direct heen gegaan en heeft hem nog gereanimeerd.
Thuis had ik sterk het gevoel dat mijn vader bij mij was.
Ik heb hem gevraagd terug te gaan naar zijn lichaam omdat ik wist dat er nog een medicijn voor zijn ziekte zou komen.
Maar hij vertelde mij dat hij niet meer wilde. Natuurlijk moest ik dat accepteren en respecteren. Met pijn in mijn hart liet ik hem weten dat ik vond dat hij dan moest gaan.

Kort daarna, inmiddels in het ziekenhuis, stopten de artsen met reanimeren hij was overleden. In de weken daarna heb ik heel sterk zijn aanwezigheid gevoeld. We hebben meerdere gesprekken met elkaar gehad en ik kon hem op die momenten ook echt voor mijn geestesoog zien.

Mijn vader staat voor mij nu voor de zon. En elke keer als de zon mij verwarmt, groet ik hem. Het klinkt misschien gek, maar mijn band met hem is nu beter dan toen hij nog leefde. We spraken helaas nooit zo openhartig met elkaar. Wat de meeste indruk op me gemaakt heeft, is wat er later gebeurde.

Op een middag zat ik thuis, verstikt door verdriet. Ik trok het gemis van mijn vader op dat moment even niet meer en ik dacht dat ik gek werd.
Opeens kwam er een rust over me doordat ik op de radio het nummer ‘Afscheid nemen bestaat niet’ van Marco Borsatohoorde. Pas toen begreep ik wat die woorden inhielden. En ik wist zeker dat het mijn vader was die mij dit wilde zeggen.
Ik voelde zijn aanwezigheid en misschien was er ook wel een Engel? Op dat moment en dat nummer en de aanwezigheid van mijn vader en Aartsengel Azraël (wist ik later) heeft mij diep ontroerd en troost gegeven.

Het contact met mijn vader na zijn dood heeft mijn angst voor het onbekende en voor spiritualiteit grotendeels geheeld. Hij heeft me het vertrouwen gegeven waardoor ik nu stappen neem. Ik ga mijn levensdoel te vervullen! Ik houd van je pap, en iedereen mag dit weten! Ook al voel ik jouw aanwezigheid de laatste tijd niet meer zo vaak, ik weet dat je er zult zijn als ik je nodig heb.

Het nummer van Marco Borsato “Afscheid nemen bestaat niet”  kun je via de ondertsaande link beluisteren. http://www.de-aarde-engel.nl/index.php/119/mijn-ontmoeting-met-aartsengel-azrael

Voel je vrij deze blog te delen wanneer jij iemand kent die er voordeel uit zou kunnen halen. “Samen deze wereld mooier te maken, hart voor hart!”

Earth Angel Fair: Aarde Engelen ontmoeten doe je op de Earth Angel Fair
www.earthangelfair.nl
Harte groetjes, Linda Goodings – De Aarde Engel www.de-aarde-engel.nl 

 

Klik hier om een reactie te geven