onderaan-veer-op-het-gras-40033372Over het algemeen kunnen we stellen dat engelentekens repeterend zijn, positief en ondersteunend. Engelen  zijn liefdevolle boodschappers van puur licht/bewustzijn. Omdat hun energie zo licht en verfijnt is wordt hun aanwezigheid gemakkelijk over het hoofd gezien. Engelen sturen je daarom ook tekens om je te laten weten dat ze in de buurt zijn.

Mijn persoonlijke ervaring is dat deze engelentekens (ook) dienen als liefdevolle herinnering dat je engelen in de buurt zijn en dat zij jou graag willen helpen. Wanneer ik ‘vergeet’ om mijn engelen om hulp te vragen dan vind ik altijd witte veren. De veren herinneren mij er aan dat ik niet alleen ben, dat er altijd hulp en engelen beschikbaar zijn die graag helpen. En dat ik er alleen maar om hoef te vragen! De engel respecteert je vrije wil en wacht dus geduldig op jouw hulpvraag. Er wordt niet voor niets gezegd dat er veertjes verschijnen als engelen in de buurt zijn.

“When angels are near feathers appear”

Symbolisch gezien representeren de veren (van de engelenvleugels) communicatie met hogere (engelen)realms. Veren worden ook wel gezien als symbool voor bescherming, spiritualiteit, snelheid, liefde, light en waarheid. Ook staan ze voor de capaciteit om je vrij te bewegen door het leven en het element lucht.

Om tekens van de engelen te ontvangen hoef je alleen maar opmerkzaam te zijn. Engelen kun je ook vragen om tekens, om een bewijs van hun aanwezigheid. Laat los hoe het teken eruit zou moeten zien en blijf opmerkzaam.
Bij de duiding van engelentekens kun je het beste afgaan op je eigen intuïtie. Engelen passen zich aan naar gelang het verwachtingspatroon. Zo tonen engelen zich in verschillende vormen en sturen tekens die voor jou en jouw situatie passend zijn.
Wanneer engelen zien dat je hun tekens opgemerkt, dan zullen ze deze vaker voorkomen. Maak je niet druk als je een teken niet meteen begrijpt of gemist hebt. Engelentekens/berichten zijn repeterend. Engelen zullen de boodschap/ het teken wanneer je deze gemist hebt op een andere manier onder je aandacht brengen. Engelen hebben geduld.

Kleuren van de veren:veren1
Witte veren: bescherming, purificatie, reinheid, liefde, licht. ook wel een teken dat een geliefde dierbare goed over is gegaan.
Roze veren: staat symbool voor de onvoorwaardelijke liefde (die engelen voor je hebben) en een herinnering dat je altijd in kunt tunen op de universele liefde.
Rode veren: Vitaliteit, stabiliteit, kracht, levenskracht, passie en moed.
Oranje veren: Creativiteit, luisteren naar je innerlijke stem, positief blijven, succes aantrekken.
Veren met paars : Spiritualiteit, transformatie van het negatieve, toenemen van helderziendheid.
Gele veren:  een herinnering om in het hier en nu te zijn, alertheid, focus op je harte wensen.
Groene veren: Overvloed en financiën, kansen, gezondheid, liefde.
Blauwe veren: rust, vrede, bewustzijn, een herinnering om te luisteren.
Grijze veren: innerlijke vrede bewaren. Grijs is neutraal wellicht is het antwoord op een gestelde vraag niet ja/nee of zwart wit maar ligt het antwoord genuanceerder.
Bruine veren: aarding, stabiliteit, respect, positiviteit, balans tussen psyché en spiritualiteit.
Zwarte veren: bescherming van je engelen, wijsheid, magie

Boodschap van de veren:
Binnen aardreligies (waaronder het sjamanisme) wordt vaak gekeken naar de vogels/dieren om de betekenis te duiden. Je kunt je afvragen waarom dit moment en/of waarom deze plek?

180509 op site istockphoto

Adelaar: Kracht, verlichting, vrijheid, oog voor detail, grensverleggend.
Buizerd: Dood en wedergeboorte, nieuwe visie ontwikkelen
Duif: Vrede en liefde, vruchtbaarheid en begrip van zachtheid.
Eend: Bescherming, emotionele rust, instinct.
Ekster: Intelligentie, occulte kennis, bescherming, geluk.
Haan: De start van iets nieuws, hoop, seksualiteit, wederopstanding.\
Havik: Boodschapper, concentratie, oplettendheid, waarheid, overzicht, kracht.
Kalkoen: Overvloed, moed, delen, opoffering voor een hoger doel, oogst.
Kip: Zekerheid, nieuw begin, seksualiteit.
Kraai: Raad, wijsheid, initiatief, geheime magie.
Kolibrie: Geluk, schoonheid, snelheid, waakzaamheid, lichtheid, boodschapper.
Lijster: Zanglustig, begaafdheid, onrust, verstandigheid, behendigheid, stoutmoedig.
Merel: Zang, de energie van moeder Aarde begrijpen.
Meeuw: Verantwoordelijkheid, subtiele communicatie, bescherming.
Mus: Verlangen, vertrouwelijk, manifestatie van nieuwe liefde, schuw.
Patrijs: Zelfstandig kunnen werken, vruchtbaarheid, vrouwelijke energie.
Pauw: Trots, schoonheid, zelfvertrouwen, arrogantie, schoonheid.
Raaf: Magie, spiritualiteit, dromen, dualiteit, bestemming, mysterie.
Reiger: Evenwicht, meditatie, geduld.
Roodborstje: Veiligheid, vrolijkheid, melancholiek, plaagzuchtig.
Specht: Ritme, inzicht, helende liefde.
Uil: Wijsheid, helderziendheid, kennis, brenger van dromen.

Meer totemdieren vind je hier: www.totemdieren.nl/totemdieren/totemdieren-overzicht.htm
Vind jij ook veren? Je kunt je reactie/ ervaringen hieronder delen.

Bron: Linda Goodings- De Aarde Engel, M. Beckler- Ask Angels, Totemdieren
Voel je vrij deze blog te delen wanneer jij iemand kent die er voordeel uit zou kunnen halen. “Samen deze wereld mooier te maken, hart voor hart!”

38 gedachten over “De (symbolische) betekenis van veren.

  1. mia

    voor mij hebben zwarte veren een andere betekenis, want als er een zwarte veer op mn pad ligt weet ik dat me iets naars te wachten staat.Bijvoorbeeld: toen we in 2014 op vakantie gingen lag er een tegen de voordeur, en ik moest er 3 dagen lang telkens overheen stappen bij het inpakken vd auto, ik hield mijn hart vast. Eenmaal op reis was ik het al snel vergeten en we genoten enorm. Vanaf de 5e dag begonnen er een reeks van vreselijke dingen te gebeuren en ben ik de rest vd vakantie grotendeels overstuur geweest. na 3 weken op de terugweg werd mijn man ook nog plotseling ziek en kwamen we in in frans ziekenhuis terecht waar hij op de intensive care belandde. ik stond doodsangsten uit. Goed, alles kwam goed met hem. Dit was wel het sterkste verhaal met zwarte veren, verder allemaal kleine gevallen als er ergens een ligt waar ik langs moet.

    Like

  2. UK

    Als ik hier de reacties lees zijn veel mensen die veren in hun pad tegenkomen wanneer ze buiten zijn.
    Ik vond een witte veer in mij bed, is dit anders te verklaren?

    Like

  3. Nys Daniella

    Hallo, mijn huwelijk is al zes maanden voorbij ondanks zijn gevoelens voor een andere vrouw blijf ik hem nog doodgraag zien heb de aartsengelen om hulp gevraagd vandaag op mijn terras en voordeur drie zwarte veren dit is een teken dat de engelen mij gaan helpen ben ze zo dankbaar xx

    Like

  4. Christ'l

    Goede morgen!
    Ik heb je blog nu pas gevonden toen ik naar een verklaring zocht voor wat er vanmorgen gebeurde. Ik ben op dit moment heel verdrietig over mijn dochter met wie het niet goed gaat. De tranen kwamen weer toen ik naar buiten liep, de tuin in. Ik bekeek mijn kruidenbak, de verschillende opschietende planten en bloemen en toen ik me omdraaide lagen er twee kleine witte veertjes voor mijn voeten. Dat ik niet alleen ben, weet ik, hoewel ik het niet altijd zo voel. Dat ik die veertjes kreeg, vind ik heel waardevol. Ik zal ze koesteren. Dat wou ik even melden. Dankjewel!

    Like

  5. bruno ponsart

    hoi,

    ik ben Bruno ,49 jaar jong

    ik ben al geruime tijd op zoek naar me zelf ,wat ik wil ,wie ik ben ,ed
    Ik begrijp me niet ,zoveel verwarringen in mijn leven ,zoveel vragen ,heb al vaak aan zelfdoding gedacht ,maar toch vondt ik altijd wel de moed om door te gaan.
    Zelf ben ik niet(meer) gelovig na de dood van mijn vader. Gelovig in de zin van naar de kerk gaan ,en het geloof in God ,bidden ed
    Maar toch voel en weet ik dat er meer is ,ja ik geloof in het spirituele ,ik geloof in reincarnatie en ik geloof ook dat er iemand is die me beschermd .maar toch voel ik me onbegrepen in mijn directe omgeving ,heb zelf een zachtaardig karakter ,ben iemand die snel vergeeft ,en altijd de goede dingen in de mensen ziet ,alhoewel me dit al vaak zuur is opgebroken.
    Nu heb ik jou site gelezen ,en de reacties van de lezers ,en heb me voor genomen om mij spiritueel verder te ontwikkelen ,zo zou ik graag mijn beschermengel willen leren kennen en ook graag met hem communiceren ,
    En wat hulp vragen van engelen ,zodat ik ook mijn innerlijke rust kan vinden
    Nu is mijn vraag naar jou toe ,hoe begin ik hiermee

    groeten Bruno

    Like

  6. claes diane

    Dag Linda,ik bezit een vederlicht bootje en wil hem graag een naam geven in het indiaans zoals Rode Veer.Zou jij mij kunnen helpen a.u.b? Dank u, groetjes Diane.

    Like

  7. Grace

    Hallo Linda, is mij opgevallen de ochtend na de bloedmaan lagen er om 3 bomen overal witte veertjes, grijze dons veertjes maar ook enkele zwarte veren naast ons huis net buiten de poort.
    Buiten dat trof ik de laatste dagen overal witte veertjes tijdens de wandeling met de hond……overal waar ik liep.
    In onze zen tuin.
    Er zijn hier witte meeuwen, grijze duiven, veel kraaien, merels, en mussen….
    wat zou het kunnen betekenen?

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag grace,

      Interpretatie is zeer persoonlijk. Kijk eens naar de betekenissen van de vogels ed om een idee te krijgen.
      Ik kan je eventueel in een reading ook wel met je meekijken en je meer vertellen als je daar een keer behoefte aan hebt!
      Hartegroet,
      Linda Goodings

      Like

  8. monique

    Hallo linda,

    Vandaag lag er voor mijn deur ineens een zwarte met blauwe veer.
    Aan de ene kant was hij zwart en aan de andere kant is hij blauw.
    Wat zou daar de betekenis van kunnen zijn?
    Ik heb ook nog gezocht maar weet ook niet van welk dier hij kan zijn?
    Ik hoop hier de antwoorden te vinden.
    Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Monique

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag Monique,

      Op basis van de informatie die ik nu heb kan ik het je niet zeggen.
      Ik weet niet wat eraan vooraf is gegaan of wat jij eventueel wel of niet gevraagd hebt aan je engelen of welke situatie er in je leven speelt.
      Daar kan het allemaal mee te maken hebben.
      Hartegroet,
      Linda Goodings,
      De Aarde Engel

      Like

  9. Peggy

    Deze week droomde ik over een collega. 2 dagen later stond ik binnen met hem te praten en viel er een grote zwarte veer op mij…… Geen Idee wat het inhoudt

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag Peggy,
      Dat kan ik je op basis van deze informatie ook niet een twee drie vertellen. Je zou in het artikel kunnen kijken naar de kleur en vogelsoort.
      Wil je echt ene reading ben je natuurlijk altijd welkom in de praktijk en kunnen we er dieper op in gaan.
      Hartegroetjes,
      Linda Goodings
      De Aarde Engel

      Like

    2. cindy

      Hallo linda,

      Ik heb mijn deurtje naar het spirituele pas uiteindelijk toch maar geopend…nadat er geen ontkomen meer was 😉
      ben evenzeer nog veel zoekend hoor…
      ik was gisteren bij patiént(ik ben thuisverpleegkundige(/reiki/masseur/kaarsenmagie met engelen… ) en ineens viel een klein zwart veertje langs me in de keuken terwijl ik er al een kwartier stond te praten…IN DE KEUKEN… we waren allebeid zoooo verbaasd?? Ik weet niet van welke vogelsoort dit komt?? Kan vanalles zijn, kraai…raaf…duif… dus als ik alle betekenissen lees dan krijg ik weer die onzekerheid… net nu ik eigenlijk al heel lang naar duidelijkheid zoek van wat ben ik en in hoeverre gaat mijn gave nu …

      Hartelijke Groetjes

      Like

      1. De Aarde Engel Berichtauteur

        Dag Cindy,

        je mag gaan ontdekken wat jou heldere kanalen zijn. Daar ontvang je vaak als eerste de antwoorden/boodschappen van je engelen.
        Daarnaast is het een kwestie van vertrouwen op jezelf en op de boodschappen je krijgt.
        Hoe meer je ermee ‘werkt’hoe gemakkelijker het voor je zal worden.
        Een tip: als je niet weet wat de veer te betekenen had? (mijn gevoel zegt dat je wel een gevoel had van 😉 vraag dan je engelen om een boodschap/ duiding die jij gemakkelijk kan oppikken en begrijpen! Succes.
        Hartegroet,
        Linda Goodings
        De Aarde Engel

        Like

  10. Debby

    Mooi om alle reactie’s te lezen..
    Zo ook hier een overvloed aan veren de afgelopen maanden op het pad van mij maar ook mijn dochter van 6 jaar…groot klein bruin wit grijs zwart en mijn dochter en ik nemen ze mee naar huis en bewaren ze allemaal bij elkaar in een vaasje..bonte verzameling ondertussen.. vandaag 4 veren mogen ontvangen op ons pad maar er zit er 1 tussen met met meerdere kleuren.. zwart geel rood en groen… moet ik alle kleuren dan apart als betekenis nemen of heeft zo’n gekleurde veer een andere betekenis?

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag Debby,
      Dank voor je bericht!
      Luister naar je eigen gevoel hierover.
      Ik weet zeker dat als je de verschillende betekenissen leest dat jij weet wat er er wel of niet van toepassing is ❤
      Hartegroetjes,
      Linda Goodings
      De Aarde Engel

      Like

      1. Sandra

        Wil toch even iets bijzonders met jullie delen..ook ik krijg vaak van die ‘toevallige’ seintjes zoals geurtjes ,veertjes dingen waar ik om gevraagd heb,heb van de week om een duidelijk antwoord/teken gevraagd..besloot gistermiddag ineens om met mn jongste naar het bos te gaan wat ik nooit doe..daar aangekomen zijn we van het pad afgegaan en letterlijk door de bomen en modder gelopen..lag daar opeens een engeltje voor mijn voeten is dat bijzonder of niet…😊(ook nog eens in de kleuren van mijn interieur)heb foto gemaakt maar weet niet of ik die kan plaatsen..zat onder het mos heb haar heerlijk gewassen en krijgt een mooi plekje in mn huis! Groetjes Sandra

        Like

  11. Iris

    Nog even een kleine toevoeging op mijn vorige reactie.

    Ik kwam er pas achter dat jij linda heette toen ik stuitte op de aartsengel Raphael (ik voelde me gedwongen om dat stukje over hem te lezen) op jou blog.

    En ik denk dat ik hier dan ook mijn antwoord heb op de vraag, hoe mijn engel heet?

    Gr. Iris

    Like

  12. Iris

    Hoi Linda,

    Ik lag gisteravond in bed en wilde graag de naam weten van mijn engel (maar ik vroeg dit nogal op een warrige manier en maakte mezelf gek met antwoorden dat vanuit mezelf opkwamen en niet vanuit de engel).
    Daarbij werd de naam linda heel vaak achterelkaar herhaalt in mijn hoofd (ik had er geen invloed op).
    Waarbij ik dacht: ok ok! nu weet ik het wel, linda.

    De volgende dag (vandaag) ging ik een beetje serven op het internet over engelen en kwam ik meteen op jou blog terecht.. Na pas een halfuur te hebben gekeken op je blog kwam ik tot de ontdekking dat je linda heette.

    Vond dat echt even een ‘wauw’ momentje, die ik met je wou delen.

    Gr. Iris

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag Iris,

      Wat een mooi verhaal… ik heet inderdaad Linda (en werk met engelen 😉
      Bijzonder om dat zo terug te lezen.
      Fijn dat je de antwoorden hebt die je zocht…. zo werkt het inderdaad.
      Ook een bevestiging voor jou…. dat er niks mis is met jouw intuïtie ❤
      Hartegroetjes,
      Linda Goodings
      De Aarde Engel

      Like

  13. Gerda Billekens

    Mijn dochtertje van nu 6, was bijna een jaar geleden met en bij haar vriendje buiten aan het spelen. Op verschillende plekken op het grasveld bij hen lagen witte veertjes op de grond. Mijn dochtertje vertelde hem dat die witte veertjes “engelen veertjes” zijn en betekent dat haar papa, die overleed toen zij 2,5 jaar oud was, dan extra dicht bij haar in de buurt is en haar daarmee laat weten dat hij dan extra aan haar denkt en van haar houdt. Er ontstond een heel diep gesprek tussen 2 kleuters over leven en dood en zelfs over de Ziel; dat een lichaam dood gaat maar de ziel altijd blijft leven, enz.! De moeder van haar vriendje was stilletjes op een afstand dit bijzondere en wijze gesprek tussen de kleuters aan het afluisteren, niet wetende….. dat op dat moment haar andere zoon, de grote broer van mijn dochter’s vriendje, aan zijn laatste reis was begonnen. Een half uurtje nadat ik mijn dochtertje weer had opgehaald bij hen, is de grote broer overleden…. Ze wisten vanaf de geboorte dat hij niet oud zou kunnen worden, maar toch is het dan nog altijd bijzonder onverwachts. Maar o zo belangrijk en symbolisch zijn die witte veertjes in hun verwerking zijn geweest en nog steeds, net als in het leven van mijn dochtertje en mij. En hoe waardevol en dierbaar het werd ervaren dat mijn dochtertje zo’n gesprek op dat moment met hun middelste zoon, haar vriendje, had…. Ik hoorde de volgende dag dat hun oudste zoon was overleden toen zij mij belde. Ondanks het vreselijke verdriet voor hen, snapte wij beiden precies wat daar op dat moment precies was en zo moest zijn…. met hulp uit verschillende hoeken! Zo onbeschrijfelijk mooi en bijzonder en hartverscheurend en verdrietig tegelijk! Maar die veertjes blijven symbool staan en extra kracht geven, juist door dat gesprek tussen die 2 kleuters….

    Like

  14. Antoinette

    Wekenlang heeft er een wit veertje gebundeld aan mijn bel van de voordeur. Storm en regen heeft hij doorstaan. 💖
    ik heb er voor de zekerheid een foto van gemaakt, zodat ik het niet zou vergeten mocht hij ineens weg zijn ☺

    Like

  15. Emilie

    Ik zit momenteel op een keerpunt in mijn leven.
    Ik heb het moeilijk om positief te blijven en om de kalmte te bewaren in deze woelige periode
    mijn hoofd is een puinhoop van gedachten
    maar sedert enkele weken is mijn pad letterlijk bezaaid met veertjes.
    ik voel me al een stuk beter, want ik ben niet alleen.

    Like

    1. De Aarde Engel Berichtauteur

      Dag Emilie,

      Fijn dat je door de veren weet dat je niet alleen bent.
      Soms maken we inderdaad perioden door die nogal ‘turbulent’ kunnen aanvoelen. En juist dan is het fijn de tekens te ontvangen inderdaad.
      Om rustiger in je hoofd te blijven helpt het om goed geaard te blijven… in woelige perioden zijn we geneigd teveel in het hoofd te gaan zitten.
      Tijd in de natuur doorbrengen kan dan onder andere helpen.
      Sterkte!
      Hartegroetjes,
      Linda Goodings
      De Aarde Engel

      Like

  16. Anja Sprunken

    Ik wordt overspoeld met veren….wite, zwarte, grijze en bruine. .. vooral als ik naar mijn werk fiets. …soms wel 15 achter elkaar. ..wordt elke keer weer blij met deze bijzonder mooie tekens vd engelen ♡

    Like

  17. mirjam

    Tijdens de ziekteperiode van mijn vader heb ik 2 kleine glazen engeltjes aan een klein kettinkje gekocht, een heb ik aan hem gegeven en een heb ik gehouden. de engeltjes zijn tijdens zijn ziekenzalving door de pastoor gewijd. heb tegen mijn vader gezegd deze engel begeleid jouw tijdens je ziekte en de weg naar boven, geef me maar een seintje wanneer je goed bent overgekomen. Mijn vader heeft jaren zijn moestuin bij ons huis gehad ik was daarin aan het werk en vond ineens een wit veertje achter mijn, precies hetzelfde als op de foto hierboven. Een heerlijk warm en tevreden gevoel kwam over mij, papa geeft me zijn seintje.
    een warme groet, mirjam

    Like

Klik hier om een reactie te geven